برخلاف پیام های رد و بدل شده در فضای مجازی، تنها یک راه درست برای استفاده از ماسک وجود دارد. روش درست این است که طرف رنگی ماسک به سمت بیرون باشد و بخش سفید به سمت صورت شما باشد. اما چرا؟ و این که آیا اگر بخش رنگی به سمت داخل باشد، ماسک کارایی خود را از دست خواهد داد؟

 

قرار گرفتن بخش رنگی به سمت بیرون و درنتیجه قرار گرفتن بخش سفید ماسک روی صورت، ارتباطی با کارایی ماسک ندارد، بلکه از بابت راحتی استفاده کننده است. بخش سفید ماسک از موادی ساخته شده است تا بتواند رطوبت را به خود جذب کند. با قرار دادن این بخش روی صورت، شما راحت تر نفس خواهید کشید، چرا که ماسک، رطوبتی را که با تنفس از بدن شما خارج می شود به خود جذب می کند و احساس دم کردن را کاهش می دهد. اما اگر بخش سفید به سمت بیرون باشد، چه اتفاقی می افتد؟

استفاده ماسک برخلاف روش توصیه شده، باعث نمی شود کارایی ماسک در حفاظت از شما از بین برود، بلکه بیش از همه باعث ناراحتی خود شما به واسطه تجمع بخار ها خواهد شد. بر این اساس با استفاده نامناسب از ماسک، خطری متوجه شما نخواهد شد، چرا که در هر حالی دولایه محافظ ماسک، می تواند کار خودشان را انجام دهند. توجه داشته باشید که هر چند این نکته در کارایی ماسک تاثیری ندارد، اما نکات دیگری وجود دارد که اگر در زمان استفاده از ماسک به آن ها دقت نکنید، کارایی ماسک زیر سوال می رود.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.