امروزه افراد برای رسیدن به تناسب اندام ، وزن مناسب و سلامتی به رژیم های لاغری روی آورده اند که در ادامه به چند نمونه از این رژیم ها بصورت مختصر اشاره خواهیم کرد.

رژیم یک روز درمیان

 

روز ها در این رژیم غذایی به دو دسته عادی و سبز تقسیم می شوند . بگونه ای که شما در روزهای سبز می‌توانید بصورت آزاد و به مقدار نامحدود از گروه مواد غذایی مثل سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات و غذاهای نشاسته‌ای مانند پاستا، سیب زمینی و برنج استفاده کنید. در روزهای عادی از مواد غذایی پروتئین دار بیشتری استفاده کنید.

 

رژیم اتکینز

 

در این رژیم افراد با مصرف مواد غذایی پروتئین دار مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پنیر کالری کمتری دریافت می‌کنند. و همچنین مصرف کربوهیدارت‌هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت در این رژیم غذایی محدود می‌شوند.

 

رژیم دوکان

 

این رژیمبراساس نام فردی که آن را رائه داد ، دکتر پییر دوکان نام گذاری شد و در کل از 4 مرحله ، حمله، کاهش، تثبیت و رهاسازی تشکیل شده است. در این رژیم غذایی بر مصرف سبزی‌ها و پروتئین کم چرب تاکید شده است و چربی‌های اشباع بصورت موقتی حذف شده و کربو هیدرات دریافتی بدن نیز کاهش می یابد.یکی از اصول این رژیم غذایی انجام ورزش های سبک روزانه و مصرف زیاد آب و سبوس جو دوسر می باشد.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.