در این مقاله به بررسی تاثیر انواع اسباب بازی ها در بازی و نوع جنسیتی آنها صحبت کردیم. در مطالعات گسترده ای تاثیر همسالان ، معلمان ، خانواده ها و محیط کلاس و خانه بر تعاملات بازی بررسی شده است ،اما مطالعات کمی در مورد تاثیرات اسباب بازی های فردی بر فعالیت های بازی انجام شده است این در حالی است که حدود 90 درصد از بازی کودکان پیش دبستانی شامل یک اسباب بازی است.

تأثیر اسباب بازی ها در بازی

در این مقاله که نتیجه تحقیق دو محقق برتر، جفری تراویک اسمیت استاد آموزش و جودیت ایلین بلاکمور ، استاد روانشناسی و رئیس دانشکده دانشگاه ایندیانا University دانشگاه پردو در فورت وین است به بررسی تاثیر انواع اسباب بازی ها در بازی و نوع جنسیتی آنها صحبت کردیم.

در مطالعات گسترده ای تاثیر همسالان ، معلمان ، خانواده ها و محیط کلاس و خانه بر تعاملات بازی بررسی شده است ،اما مطالعات کمی در مورد تاثیرات اسباب بازی های فردی بر فعالیت های بازی  انجام شده است این در حالی است که حدود 90 درصد از بازی کودکان پیش دبستانی شامل یک اسباب بازی است.

 

چراغ جادو

 

مهمترین یافته حاصل از مطالعات ، این است که اسباب بازیهای مختلف به طرق مختلف بر رفتار کودکان تأثیر می گذارند. برخی از اسباب بازی ها تأثیر زیادی در تفکر ، تعامل با همسالان و بیان خلاق کودکان دارند.این در حالی است که همه ی  اسباب بازی های موجود در بازار نمی توانند در این راستا تاثیر گذار باشند. گاها برخی از اسباب بازی هایی که از نظر بزرگسالان جالب می باشند در ارتقا توسعه رشد موثر نیستند. این مساله نشان دهنده ی اهمیت انتخاب اسباب بازی  توسط معلمان به ویژه در مقطع پیش دبستانی می باشد. پس از انتخاب اسباب بازی ها ، معلمان می توانند تأثیر آنها را در بازی کودکان با دقت مشاهده کنند. آیا اسباب بازی ها تعادل خوبی از رفتارهای مناسب در حوزه های اجتماعی ، فکری و خلاقیت رشد  در کودکان ایجاد می کنند؟

 

چراغ جادو

 

پروفسور تراویک-اسمیت : ما در مورد توصیه کردن اسباب بازی های خاص به خانواده ها محتاط هستیم. این بدان دلیل است که علایق بازی در فرهنگ ، کودک و خانواده بسیار متفاوت است. با این حال ،  نتیجه ی بدست آمده از این پژوهش می تواند به عنوان راهنمای خانواده ها هنگام انتخاب اسباب بازی باشد.

در پژوهش های صورت گرفته تا به امروز  اسباب بازی های ساده بالاترین امتیاز را در تاثییر گذاری بر کودکان داشته اند.

بلوک های چوب سخت ، مجموعه ای از وسایل نقلیه چوبی و علائم جاده ای و اسباب بازی های ساختمانی چوبی کلاسیک. این اسباب بازی ها نسبتاً آزادی عمل بیشتری دارند ، بنابراین کودکان می توانند از آنها به روش های مختلفی استفاده کنند. همچنین ، همه آنها سال هاست که همراه کودکان بوده اند و راز ماندگاری طولانی مدت این سبک از وسایل بازی می تواند این باشد که این اسباب بازی ها در طول نسل ها توسط کودکان مورد لذت قرار گرفته است! پیشنهاد ما برای خانواده ها اسباب بازی های کلاسیک ساده است.

 

چراغ جادو

 

شگفت آورترین موردی که در تحقیقات درباره کودکان ، اسباب بازی ها و بازی،به دست آمده است تفاوتهای جنسیتی می باشد.

بسیاری از اسباب بازی های معرفی شده توسط والدین و معلمان اغلب و به پیچیده ترین روش ها توسط پسران استفاده می شد. این در حالی است که تصور عموم بر خنثی بودن تاثیر جنسیت بر بازی می باشد. جالب اینجاست که اسباب بازی هایی که به طور سنتی به عنوان مرد محور دیده می شوند - به عنوان مثال اسباب بازی های ساختمانی و وسایل بازی - دارای بالاترین کیفیت بازی در بین دختران هستند. بنابراین ، سعی کنید برداشت های قبلی را در مورد آنچه که الهام بخش بازی های زن و مرد است کنار بگذارید و به طور عینی جلوه های اسباب بازی را مشاهده کنید تا مطمئن شوید دختران و پسران به یک اندازه از مواد بازی بهره مند می شوند.

 

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.