دمنوش گیاهی در بسیاری از موارد می تواند جایگزین مناسبی برای درمان های شیمیایی شود.نوشیدنی هایی که در ادامه مـعـرفی می شوند؛ جایگزین هایی مناسب، خوش طعم و مفید برای چای هستند.

دمنوش گیاهی زیرفون :

 

این دمنوش شامل 1 قاشق غذاخوری زیرفون می باشد.

این دمنوش به دلیل دارا بودن زیرفون طبیعتی  گرم دارد  و مصرف زیاد آن می تواند  به کاهش فشارخون کمک کند. از دیگر خواص این دمنوش می توان به درمان ناراحتی های عصبی و تشنج ها، مـیـگـرن های مزمن، بی خوابی، سردرد، بیماری های ریوی و زکام، غلظت خون، استفراغ، روماتیسم، آرتروز، نقرس و دردهای سیاتیکی اشاره کرد. باید دقت داشت مصرف این دمنوش به دلیل وجود زیرفون در آن و طبع گرمی که ایجاد می کند برای خانم های باردار مضر بوده و ممنوع می باشد.

 

 

دمنوش گیاهی آویشن:

 

این دمنوش شامل 1 قاشق غذاخوری آویشن می باشد.

 

این دمنوش به دلیل وجود آویشن طبیعتی معتدل داشته و  بالابرنده فشارخون می باشد همچنین از دیگر خواص این دمنوش می توان به تقویت اعصاب و افزاینده قدرت بینایی اشاره کرد . این دمنوش همچنین در رفع التهاب های مزمن روده بزرگ، دفع انگل های گوارشی، افزایش اشتها و تقویت کلی جهاز هاضمه مفید است.آویشن، کلیه ها را شستشومی دهد؛ رطوبت بدن را دفع می کند؛ غلظت خون را  کاهش می دهد و در درمان زکام، سرفه و آسم موثر است.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.