راه های تشخیص آجیل خوب راه های تشخیص آجیل خوب
۳ اسفند ۱۳۹۹ 0 نظر

در خرید آجیل حتما باید دقت داشت و با دقت به چند روش ساده می توان آجیل مرغوب و باکیفیت را تشخیص داد.

طعم، مزه و بو

 

برای پی بردن و اطمینان از کیفیت آجیل بهترین راه ، خوردن آن است. بهتر است قبل از خرید هر آجیلی آن را بچشید. البته نباید تنها به این راه اکتفا کنید چرا که در اکثر آجیل ها اندکی خراب وجود دارد و احتمالا چشیدن طعم نمی تواند همیشه یک روش درست و قطعی باشد. باید دقت داشته باشید که آجیل هایی با طعم تند، خیلی شور و یا ترش گزینه های مناسبی برای خرید و استفاده  نیستند. زیرا  این امکان وجود دارد تا آجیل های کهنه را با آبلیمو یا سایر ادویه ها بو دهند که این کار  مانع از تشخیص کهنگی آن توسط مشتری می شود و طعم اصلی آن را پنهان می کند. همچنین طعم بیات و ماندگی از دیگر نشانه های کهنه بودن آجیل است.از دیگر راه های تشخیص آجیل مرغوب بو کردن آن است که هر گونه بوی ترشیدگی، رطوبت و نا نیزعلامت هشداری برای شناخت آجیل های کهنه می باشد.

 

 

لمس کردن آجیل با دستمال مرطوب

 

 

بعضی از متخلفان برای جلوه دادن به محصولات خود از رنگ های غیر مجاز خوراکی استفاده می کنند که این گونه رنگ ها از عوامل ایجاد و بروز سرطان ها و ناراحتی های کبد هستند. پسته های خندان، تخمه های جابانی (ژاپنی) و به خصوص تخمه های آفتابگردان از جمله دانه هایی هستند که ممکن است با رنگ و لعاب شیمیایی رنگ شوند. یک راه ساده برای تشخیص استفاده از رنگ در آجیل ها این است که اگر احساس کردید آجیل دارای رنگ غیر طبیعی است، با دستمالی که با آب مرطوب شده روی آنها بکشید اگر دستمال رنگ به خود گرفت، آجیل رنگ شده است.

 

 

یکدست بودن آجیل

 

 

چنانچه آجیل خریداری شده توسط شما مثلا بادام تقریبا به یک شکل و اندازه و همرنگ نباشد ، به احتمال زیاد آجیل مرغوبی نخواهد بود و احتمالا چند نوع با هم مخلوط شده اند.

 

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.