خرید اینترنتی علاوه بر منافعی که برای خریدار دارد برای فروشندگان نیز مزایای زیادی دارد . برای آنکه فروشگاه اینترنتی داشته باشید در قدم اول لازم است یک سایت اینترنتی راه اندازی نمایید. در ابتدای کار باید بودجه ای صرف تبلیغات و بالا آمدن سایت در موتورهای جست و جو در نظر گرفته شود . هر چه قدر در این امر قوی تر عمل کنید بدون شک از مشتریان بیشتری برخوردار خواهید شد .

 

داشتن استراتژی بازاریابی مهمترین نکته برای موفقیت سایت های فروش اینترنتی می باشد .که برای دستیابی به این موضوع می توانید از بازاریابان مشاوره بگیرید .

از جمله مزایای فروش اینترنتی برای فروشندگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فروش محصولات بدون واسطه

 

کاهش هزینه های ناشی از اجاره و رهن مغازه

 بجای هزینه های اجاره و رهن مغازه صاحبان فروشگاه آنلاین تنها هزینه ای که سالیانه باید بپردازند، هزینه های هاست و دامنه سایت اینترنتی می باشد که هزینه های آنها بسیار کمتر از اجاره و رهن مغازه است .

 

 

 

جذب مشتری بیشتر با استفاده از ترفند های بازاریابی

 

گسترش عرصه کاری

صاحبان فروشگاه های اینترنی این مزیت را دارند که علاوه بر فروش در شهر خود در سرتاسرکشور و حتی کشورهای دیگر نیز فروش داشته باشند و به روش های مختلف سفارشات خود را ارسال داشته باشند.

 

گسترش ویترین مغازه

در فروشگاه های اینترنتی این امکان وجود دارد تا فروشنده تمام محصولات خود را به صورت واضح به نمایش بگذارند و به مشتری خود عرضه کنند در صورتی که  مغازه هایی که در سطح شهر وجود دارند اغلب کوچک هستند و نمی توانند تنوع محصول داشته باشند و اغلب آنها موجودی کمی از محصول دارند . این امر باعث می شود فروشندگان همیشه نگران موجودی کالاهایشان باشند و هزینه های زیادی را بابت حمل و نقل موجود کردن کالا پرداخت نمایند .

 

عدم محدودیت زمانی

 همه فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای کاربر خود ایجاد کرده اند که در تمام مدت شبانه روز خدمات به خرید انجام دهد اما مغازه های سطح شهر فقط تا ساعتی  محدودی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می دهند.

 

زمان کافی برای ارائه محصولات به خریدار

 بسیاری از مواقع پیش آمده که با مراجعه به مغازه ای با اتمام موجودی کالای مورد نظرمان روبه رو شده ایم و مجبور می شویم از محلی دیگر یا در زمانی دیگر کالای مذکور را تهیه کنیم . این اتفاق در اغلب فروشگاه های اینترنتی به وقوع نمی پیوندد . در صورت عدم موجودی کالا، خریدار می تواند ثبت سفارش کند و فروشنده به سرعت آن را تهیه و ارسال کند .

 

تنوع فروش

 این روز ها در اغلب فروشگاه های آنلاین تنوع محصولات دیده می شود . صاحب فروشگاه اینترنتی می تواند هر محصولی را در فروشگاه خود به فروش برساند . در حالی که در مغازه های سطح شهر تنوع محصولات به دلیل کمبود فضا بسیار کم است . البته در فروشگاه های بزرگ تنوع محصولات وجود دارد اما پیدا کردن کالایی خاص کمی سخت است . در فروشگاه اینترنتی ، فروشنده مجبور به فروش نوع خاصی از کالا نیست می تواند هر محصولی را بفروش برساند . سایت های فروشگاهی می توانند محصولات خود را متنوع و دسته بندی نمایند . بسیاری از فروشگاه های اینترنتی این روز ها  اغلب محصولات خوراکی ، دیجیتالی ، لوازم خانگی و … با هم به فروش می رسانند و آنها را با دسته بندی اصولی به مشتری ارائه می دهند.

 

جلوگیری از مشکلات فروش با پرداخت آنلاین

در اغلب موارد پرداخت هزینه خرید کالا در فروشگاه های اینترنتی به صورت آنلاین می باشد و مشتری تا وقتی هزینه خرید را پرداخت نکند نمی تواند کالا را تحویل بگیرد .این کار از بسیار از مشکلات فروش جلوگیری می کند مشکلاتی مانند نسیه ، اصرار مشتری به تخفیف ، کلاهبرداری های پرداختی و … . البته در برخی از فروشگاه ها پرداخت در محل مشتری نیز وجود دارد اما مشتری می داند قیمت کالا ، قیمت نهایی است و باید پرداخت نماید .

 

 

 

 

جلوگیری از سرقت کالا

 این روز ها دغدغه بسیاری از فروشندگان سرقت کالاهای مغازه توسط برخی از افراد سودجو می باشد به همین دلیل هزینه های زیادی صرف تهیه و تجهیز و سرویس  انواع دوربین های مدار بسته و مخفی و سنسور خروج کالا و … برای فروشگاه های خود می کنندکه با وجود تمامی این تدابیر  باز هم برخی از سارقان از ترفند های دیگر استفاده می کنند . این در حالی است که در فروشگاه های اینترنتی چیزی به نام سرقت کالا وجود ندارد .

 

 

 

همکاری با فروشگاه های دیگر

صاحبان  فروشگاه های آنلاین می توانند با فروشندگان دیگر نیز تعامل داشته باشند و آن ها با عقد قرار دادی محصولات خود را در فروشگاه مجازی به فروش برسانند که این موضوع  هم برای صاحب فروشگاه اینترنتی و هم فروشنده ی دیگر چند مزیت دارد  ؛ با همکاری دو فروشنده صاحب فروشگاه مجازی در سود فروش شریک می شود ، و چنانچه فروشگاهی که با آن همکاری می کند ، برند باشد به اعتبار فروشگاه آنلاین می افزاید همچنین برای فروشنده نیز بستری فراهم می شود که محصولات خود را عرضه کند .

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر بدهید.